5 екранізацій творів правих інтелектуалів

«Блукаючий вогник», реж. Луї Маль (1963)

Екранізація однойменного твору П’єра Дріє Ла Рошеля. Посмертно заборонений, зацькований «вільною пресою» в рідній Франції та усій Європі Ла Рошель задовго до своєї смерті зміг точно передати атмосферу відчаю та втрати орієнтирів, що супроводжувала його останні роки життя. Хоч багато людей довкола знаходять сенс життя у дрібницях та побуті, час ідеаліста Леруа вже минув. Дух головного героя схожий на вогонь свічки, що затухає, тому його рука все більше тягнеться до пістолета в чорно-білих тонах малолюдного Парижа.

«Жінка у вікні», реж. П’єр Граньє-Дефер (1976)

Екранізація роману Ла Рошеля, де за сюжетом стверджується думка, що справді покохати можна лише палкого серцем чоловіка. Декадентська атмосфера Греції 1930-их та життя багатих дипломатів вимушують прекрасну Марго перервати заможне безтурботне життя та поринути до світу пригод у запеклій політичній боротьбі буремного інтербеллум. На тлі фільму зображуються історичні події встановлення диктатури Іоанніса Метаксаса в 1936 році.

«Прелюдія», реж. Франсуа Озон (2006)

Короткометражний фільм-екранізація п’єси Анрі де Монтерлана «Недооцінений». У фільмі йдеться про чоловіка, що приймає рішення чи розривати йому стосунки з обраницею через її постійні запізнення на побачення. Де пролягає межа терпіння коханих і хто має переступати через себе заради іншого? Приємна стрічка з легкої руки Озона розповідає про такі знайомі нам стосунки жінки й чоловіка сьогодні, коли час має особливу цінність.

«Голод», реж. Геннінг Карлсен (1966)

Класична екранізація дебютної книги норвезького письменника Кнута Гамсуна. За сюжетом, головний герой – талановитий і гарно освічений журналіст – не може забезпечити себе, тому що пише про речі піднесені, та нецікаві масовому читачу, а відтак і редакціям друкованих видань. Кінофільм яскраво передає внутрішні переживання героя, його поневіряння та водночас піднесення його як особистості перед самим собою.

«Юність без юності», реж. Френсіс Форд Коппола (2007)

Екранізована філософська повість історика релігій і філософа Мірча Еліаде. Розчарований життям і позбавлений розуміння навіщо продовжувати існування, професор лінгвістики та філософії дивовижним чином отримує другий шанс. Перенесена на плівку майстром кіно Копполою, філософська історія підводить глядача до думки – витрачати свій час із винятковою користю та жити з високим рівнем самоусвідомлення. Зрештою, другого шансу прожити юність не буде.

Підготувала Аня Вольницова

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *